10/12/2009

Finn Obama på bildet


20.000 kalde føtter stod på Eidsvolls plass i Oslo, for å se Obama i 2 min og 10 sekund i følge Tv2. Jeg så at det rørte seg noen utenfor suiten på Grand, men det var også det hele. Kanskje jeg er mer heldig neste gang det kommer en president til Norge. Det er jo bare 10år siden sist.

20/11/2009

Kaizers Orchestra på Latter

Høydepunktet under direktesendte Unicefs humorkveld på TvNorge var helt klart "Sonny" med Kaizers. Selv håpet jeg på at de skulle spille "Prosessen", men den gang ei. Når jeg tenker meg om, så var vel høydpunktet at det ble innsamlet over 5000 faddere til Unicef den kvelden:)


04/11/2009

Tilbake til barndommen


Hvem skulle vel tro at et par gardiner skulle ha så mye minner? Nå er ikke dette hvilke som helst gardiner, men 5-6 meter høye, som du finner på Edda kino i Haugesund. De har hengt der så lenge jeg kan huske. De var der da jeg var 7 og gikk på gratis kino om sommeren, til min første date med Cola i den ene hånden og forsiktig berøring med den andre, til E.T der jeg gråt meg igjennom slutten av filmen, i takt med min søster og min mor, mens pappa sov i setet ved siden av. Gardinene henger der fortsatt i 2009, og er vel også derfor jeg tar meg en tur dit når jeg er i byen 4 ganger i året.

06/09/2009

Designers Saturday

Da var det igjen klart for Designers Saturday, som er landets eneste mønstring av designnyheter innen møbler, tekstiler, belysning, gulv og andre innredningsprodukter. Det ene er så klart å få med seg nyhetene, men enda morsommere er det jo å kunne nippe til vin uansett hvor man snur seg. Det hele endte på Skøyen som det alltid pleier å gjøre, med DJ og enda mer vin.... og fortsatt var det bare lyse dagen:)

Øya 09


Ingen sommer uten Øya-festivalen i Oslo:)

IKEA 2010 er i gang

I en tennishall på Furuset, var det igjen klart for lansering av IKEA katalogen, og de hundretalls nyhetene som skal skape småkribling etter fornyelse i de mange hjem. På filmen er det 10 minutt før dørene åpnes for ett hundretalls inviterte pressefolk og interiørbloggere.

30/07/2009

Madonna: - Hello Oslo!

2 deilige timer med Madonna en tirsdagskveld i juli er absolutt noe å anbefale.
Bare så synd at det norske publikum fortsatt ikke tørr å hoppe, danse og synge med. Når man får blikk av både personene på venstre og høyre side av deg, fordi man enten klapper eller hopper for mye når Madonna står 10 meter fra deg, da er det noe som ikke stemmer.
Uansett, høydepunktet fra Sticky and Sweet tour konserten var helt klart "Give it 2 me" . konserten.

20/07/2009

Nevø

"Nevø er ei slektskapnemning for sonen til nokon sin bror eller syster. Ein kan òg nytta ordet brorson eller systerson for å vidare klargjera slektskapet.
Ordet «nevø» kjem frå fransk neveu, av latin nepos med same tyding."
Wikipedia

05/07/2009


"I don't know for shure
where this is going.
Still I hope for more, and more."

04/07/2009

"Pang" sa det...


...og så var regnet og lynet i gang på Huk. Vi hadde vel nøyaktig låst syklene, pakket ut av sekkene, tatt ut håndklene, åpnet den første pilsen og var i gang med maten, da himmelen åpnet seg rimelig raskt, og vi var like våte som de som lå ute i sjøen å bada. Nice og morro, og det var like greit å sykle hjem igjen. Vi prøver på nytt i morgen, og håper på bedre vær:)

30/06/2009

Sykkeltur


...etter flere timer, liggende rett ut på Huk, med 30 grader rundt seg og over 20 grader i sjøen, var det deilig å sykle hjem igjen på min helt nye sykkel. Turen hjem var like greit å memoriseres. I tilfelle jeg skulle glemme den.



26/06/2009

IKEA nr. 1


IKEA og Flytoget gikk rett til topps i den store omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge 2009. Det er Apeland Informasjon og Reputation Institute som står bak undersøkelsen, der omdømmet til Norges 50 mest synlige virksomheter vurderes av befolkningen. Hva er vel mer hyggelig, å gå opp på en scene og hente en pris? Filmen er hentet fra Latter og litt av innholdet før selve kåringen.